Veckan som gått

Nej nu är det väl dags för ett riktigt inlägg, längesedan sist.

Ännu en vecka har gått och jag börjar inse att det faktiskt inte är så lång tid kvar för mig här i England, både på gott och ont. Det är redan MAJ! Lina fyllde 20 igår - stooort Grattis till dig och hoppas du har skoj med familjen denna helgen! Sen får du vila upp dig ett par dagar innan vi ska mötas i London :) Mormor  tipsade om att vi skulle försöka hitta något centralt vandrarhem och det tyckte jag lät som en bra ide!

Men som sagt, det är redan maj och det är nästan sommar.. Alla dom små 91:orna tar studenten om en knapp månad! Och 94:orna går ur nian. Jag börjar känna mig gammal! Haha. Barnen har varit snälla och glada hela denna veckan, solen har varit framme så vi har varit ute nästan hela dagarna och lekt i trädgården eller i parken och på lekplatsen. Typiskt nog så kom regnet samtidigt som helgen men jag måste försöka ta mig in till stan idag så att jag kan köpa en bättre väska - jag tänker inte släpa med mig den stora resväskan in till London med bara 2 dagars packning i!

I måndags var barnen lediga ifrån skola och dagis, Mel var ledig från jobbet men Joe var iväg och organiserade en rubgy turnering så vi åkte dit och tittade. Välsigt spännande faktiskt men usch vilket hårdhänt spel... Spelarna var lagom leriga när dom kom av planen hihi.

I onsdags hade vi en liten "affärs-middag" här hemma, några av företagets viktigaste samarbetspartner och deras fruar var på besök så det var en fullspäckad kväll med mat att servera och vin att kyla. Sedan så var det ju val också - och ärligt talat så har jag nog inte hört någon som är nöjd med resultatet. Alla tycker att deras parti har misslyckats på något sätt =/ Det kanske dom har? Vad vet jag. Har sett ett par debatter på tv och lyssnat på radion men inte lagt ner någon större energi på det - valet berör ju inte direkt mig och jag får inte rösta ändå.

Igår kväll var jag barnvakt medans Mel & Joe var på bio, så jag kröp upp i soffan med mitt täcke och tittade på film hela kvällen.. Det var mysigt! Barnen som lugnt och fint så det var en händelselös fredagskväll. Idag är det lördag och vi får se vad som händer - jag ska inte jobba någonting denna helgen och det ska bli skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0