Dag 32

Mothers day
Det är mothersdag här i England idag och en sak kan jag lova - bor du i detta landet så glömer du inte av att ringa din mamma denna dag. Herregud, det är nästan lika stort som julafton! Presenter och blommor, choklad och nybakta bullar som frukost på sängen..  Ikväll ska Melinda & Joe ut och äta på resturang och sedan dansa salsa på någon av stadens klubbar tillsammans med sina vänner och bekanta så jag ska vara barnvakt, men fram tills dess ska jag nog hålla mig undan haha! Kanske gör ett nytt försök att få min guidade tur under staden - det kanske går bättre denna gången ...

Jag gjorde ju ett försök igår men då var alla guidade turer inställda av någon anledning, jag vet inte varför. Men jag följde med Melinda och barnen in till stan och hjälpte dem med lite shopping så dagen blev väldigt trevlig ändå. Eftersom barnen måste ha skoluniform i skolan så köpte vi en uppsättning till Rob som har vuxit ur sina för längesedan, nu slipper han äntligen gå med byxor som är 1 dm för korta. Framsteg! Köpte även skor till Polly och en ny jacka till Melinda. Sedan var det dags för lunch och eftersom vädret var helt underbart så köpte vi med oss lunch från ett bageri och satte oss i gräset framför katedralen och hade picknik :)










Eftersom det är mothers dag så tänker jag förstås lite extra på min egen mamma denna dag, jag älskar dig! Vädret är underbart även denna dag och påskliljorna är framme :) Jag ska ta mig en långpromenad och förhoppningsvis få min guidade tur... Hörs ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0