jobbig morgon

Vilken STRÅLANDE morgon jag har haft.. Eller kanske inte?

Barnen har ju som sagt lov, men jag är ju ändå uppe i ottan eftersom barnen bestämmer sig för att vakna när klockan är sex. Men just denna morgon bestämde sig Joe för att gå upp innan klockan slagit 7 - han hade mycket att göra tydligen. MEN igår kväll hade han så mycket att göra att han glömde att åka till affären och köpa bröd, mjölk och havregryn... Vilket betydde att vi inte hade någonting att äta till frukost.

Därför kommer han nerspringandes för trappan när klockan var tio över sju och säger att han inte har tid att gå till affären, men att han kan ta barnen i 30 minuter om jag kan tänka mig att gå. Här borde jag ha anat oråd...

.. Men det gjorde jag inte så jag lämnade barnen till Joe och stack till affären och var borta i 20 minuter. När jag kom tillbaka så hittade jag Joe i köket med radion på högsta volym som vanligt men inga barn i sikte. Oops Joe, vart har du barnen? "Dom sitter i loungen och tittar på tv". Inga barn i loungen, nej? Jag hittade Robert på kontoret där han spelade dataspel. Sedan hittade jag Polly mitt på golvet i mitt rum omgiven av bananskal, apelsinskal och mitt smink!!




Mina apelsiner och bananer (som jag köper till mig själv för min lön eftersom det är enda chansen att få tag i frukt) låg HÖGST upp på översta hyllan LÄNGST in bakom skrivbordet. Hon har alltså lyckats, på något sätt, klättra hela vägen upp dit och få tag i frukten som i stort sett var i takhöjd. Sminket låg i min handväska som I och för sig låg på golvet men var stängd. HAN HAR NOLL KOLL och det gör mig faktiskt väldigt arg. Polly kan man väl egentlgen kanske inte klandra för hon var hungrig.... Men - den andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0