tillbaka till vardagen!





Det regnar här på Alphington Street idag - Igen. Det är ovanligt att det regnar i England har jag hört, haha! Jag undrar bara lite lätt vart solen har tagit vägen? Det som var så varmt och skönt.. Men den kommer väl tillbaka får man hoppas.

Idag är det tisdag och då var det dags att följa de vanliga morgon rutinerna igen för första gången på 11 dagar. Det kändes mycket lättare att gå upp på morgonen när man visste hur fint och välstädat huset är för tillfället! Jag börjar känna mig lite som en hemmafru - det enda jag skriver om är huset och barnen... Men det funkar! Vet inte om det är så intressant att läsa förstås..
 Såhär går det till iallafall:

07,15 - klockan ringer första gången. Erica är trött och stänger av den!
07,30 - Nu går det inte att ignorera alarmet längre så Erica går upp.
07,40 - Ner i köket för att sätta på te och sedan upp för att väcka Robert
08,00 - Robert kommer ner, påklädd och redo i sin skoluniform för att äta frukost.
08,10 - (oftast men inte alltid) Se till att väcka Melinda eftersom hon ännu inte kommit ner till frukosten.
08,30 - Robert & jag går till skolan och Melinda går till jobbet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0