Helgen

Huuuh, vilken eftermiddag! Jg fick hämta Polly tidigare från dagis för hn har feber och Robert har hft en sådan där extrem dag idag. Mycket gap och skrik... Men nu ligger dom i sängen båda två och förhoppningsvis stannar dom där tyst och stilla tills imorgon bitti!

I lördags imorse så ringde dom från skolan och undrade var jag var någonstans, jag förstd ingnting.Sedan visade det sig att skolans "sommarfest"  var denna dag och att Melinda skrivit upp mitt namn på listan över frivilliga så jag hade ett 3-timmars pass att ta hand om. Jippie! Vad  hade hon tänkt mig att jag skulle göra av barnen undertiden frågade jag mig??

Men det löste sig, vi var ett par stycken som hjälptes åt med att hålla koll på alla barnen samtidigt som vi sålde glass och grillade hamburgare. Sedan kom borgmästaren och polisen, men det är en annan historia! Hihi.

!

Det var en karate-uppvisning som avslutades med att barnen fick prova på lite olika slag och sparkar mt mitzar och Robert hade väldigt skoj! Välgörenhets organisationerna var där och samlade in pengarna också, bland annat åsnefolket som hade två små goingar med sig! Alla barnen ville klappa förutom Polly, hon sprang och gömde sig bakom mig...




Vi köpte en uppblåsbar rosa gitar så att hon kunde gå upp och ställa sig på scenen framför högtalrna och "spela" med sin idol Ivor som går i Roberts klass.. Sedan fick hon leka en stund i hoppborgen innan jag tog med mig barnen + 1 av Roberts kompisar och gick hem. När Lucy kom och hämtade Louisa klokan sju på kvällen så var jag helt slut. Men det var som tur var barnen också så dom somnade gott...

... behöver jag nämna att jag gjorde detsamma?

Igår (söndag) så gjorde vi inte så mycket, vi gick till parken och tittade på lite uppträdanden (det är festival i Exeter denna helgen) och sedan ar barnen hos Lucy en stund och lekte med Louisa igen. Det är skönt när man kan hjälpas åt så att vi vuxna kan få lite andrum emellanåt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0