En solig dag!

God dag på er allihop!
Igår var en solig dag här i Exeter.. Joe har kommit hem igen så barnen var på ovanligt bra humör.  Robert kom iväg till skolan utan bråk och Polly var som en liten ängel vilket var väldigt skönt. Vi började morgonen med att klättra upp på vinden (usch!) för att lägga undan gamla leksaker och ta ner lite "nya".   

 
Polly" hjälper till", haha!

Sedan satt vi nere i vardagsrummet och provade de nya leksakerna, bland annat lite DUPLO som jag tyckte var väldigt roligt att leka med (hihi), ett dragspel och en dockvagn. Vi var ute i deras så kallade trädgård en stund också och blåste såpbubblor fast der var visst inte så uppskattat av grannen som ville sola och ha lugn och ro - så vi bestämde oss för att ha picknick istället!




Så jag packade en väska och satte Polly i vagnen och sen bar det av! Nästan två timmar  (8 grindar, 4 slussar och 5 broar) senare så var vi framme i Exwick, en liten... Låt oss kalla det förort till Exeter. Där hittade jag, till Pollys stora nöje, en stooooor lekplats! Eftersom det var mitt på dagen så var där folktomt och det fanns massor av olika saker att göra... :)



Så här blev vi naturligtvis fast i ytterligare 1,5 timma så hon fick springa av sig... Sedan åt vi våran lunch i gräset (fruktsallad bestående av Annanas, grapefrukt, mango, kiwi, banan, äpple och apelsin + en macka och hemmagjorda bullar till efterätt) innan det blev dags att traska hemåt igen. Hon var så trött så att hon somnade i vagnen och sov hela vägen hem!

Eftersom vi varit ute så himla länge så fick vi gå i stort sett direkt till skolan för att hämta Robert och jag var lite stressad och trodde att jag var sen - men det visade sig att deras idrottslärare helt hade missat tiden så dom var fortfarande ute och spelade brännboll när jag och Polly kom farandes runt hörnet exakt på slaget fyra! Precis i tid, som sagt. Fast vi fick vänta i nästan en halvtimma innan barnen hade duschat och bytt om så vi hade ju knappast behövt stressa. Men hur ska man kunna veta det? En härlig dag med mycket sol blev det iallafall! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0